اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی تراست ولت:

با توجه به روند پیشرفت بازار رمز ارزها در جهان نیاز به انجام مطمئن و راحت امور این حوزه بیشتر از قبل مهم شده است.انچه که شما در این حیطه فعالیت انجام می‌دهید بر سه دسته است: خرید فروش ذخیره, حال شما برای انجام این فعالیت ها به ابزار مناسبی نیاز دارید(تراست ولت) که ما ان را به شما معرفی می‌کنیم. در بازار های غیر مجازی شما پول خود را یا بصورت نقد یا بصورت سپرده نزد عاملی قابل اعتماد, مثلا بانک نگه می‌دارید. در فضای بازار رمز ارزها که مجازی نیز همینگونه است شما با اعتماد به تراست والت (Trust Wallet) به عنوان بهترین کیف پول دیجیتال که بر این بستر بوجود امده کار های خود را انجام می‌دهید. بهترین کیف پول دیجیتال, تراست ولت (Trust Wallet) ابزاری است که به راحتی و باخیال راحت در ان می‌توانید فعالیت کنید.

  ویدعو در بلاگ کوین کده

چگونگی ایجاد یک کیف جدید در تراست ولت (Trust Wallet):

ایجاد کیف های متعدد در تراست والت (Trust Wallet) هیچ محدودیتی ندارد اما هر کیف عبارت بازیابی مخصوص خود را داراست.

گام اول:

بر روی گزینه “create a new wallet” (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید. گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم) نیز برای کاربرانی است که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده‌اند و حساب کاربری دارند. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود در تراست ولت (Trust Wallet) شوند، می­‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

گام دوم:

در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی “create a new wallet”، تراست ولت (Trust Wallet) از شما می‌خواهد که سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات این app را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این موارد را بپذیرید و روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

گام سوم:

در این مرحله تراست ولت (Trust Wallet) به شما یاد اوری میکند که در صورت نیاز به بازیابی کیف پول, شما به 12 کلمه ( که در صفحه بعد نمایش داده خواهد شد) نیازمندید, پس باید ان در امنیت کامل نگهداری کنید.

گام چهارم:

در این مرحله، برای تایید کیف پول، تراست والت (Trust Wallet) به شما 12 کلمه با ترتیبی خاص به شما نمایش  می‌دهد, انرا بخاطر بسپارید و روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

حال،شما باید کلمات را با ترتیب خاصی که در صفحه قبل بود, وارد کنید و برای دسترسی به کیف پول خود روی “Continue” کلیک کنید.

                   در نهایت این چنین پیامی می‌دهد که به معنای ساخته شدن کیف تراست ولت شماست.

 

صرافی کوین کده

 

توجه:

کلمات کلیدی که یادداشت کردید، تنها راه دسترسی به تراست ولت (Trust Wallet) هستند. با این کلمات، قادر خواهید بود از طریق هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید یا IOS به کیف Wallet Trust خود دسترسی داشته باشید و با آن کار کنید.

اگر برنامه را نصب کرده‌اید و هنوز کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نکردید،مراحل زیر را انجام دهید تا مجدد کلمات بازیابی کیف پول خودتان را ببینید (یادداشت کلمات بازیابی فراموش نشود):

روی بخش “تنظیمات” کیف پول تراست والت (Trust Wallet) (پایین، گوشه راست) کلیک کنید:

در تصویر زیر، روی گزینه “Wallets” کلیک کنید:               روی علامت “تعجب” که نشان داده شده، کلیک کنید:

در این تصویر با کلیک بر روی گزینه “Show Recovery Phrase” کلمات بازیابی به شما نشان داده می‌شود. آنها را یادداشت کنید و در جای امن نگهداری کنید.

کارمزد تراست ولت (Trust Wallet Fees) چقدر است؟

Trust Wallet هنگام نصب یا راه‌اندازی حساب‌های کاربران در کیف پول هیچ هزینه‌ای از کاربران خود دریافت نمی‌کند. همچنین هیچ هزینه اشتراکی برای استفاده از خدمات کیف پول وجود ندارد. به این ترتیب، این پلتفرم امکان دانلود رایگان از گوگل پلی استور یا اپل استور را فراهم می کند. تنها کارمزدی که از برنامه دریافت می‌شود، هزینه گاز (Gas) است که کارمزد پردازش تراکنش‌ها (هزینه‌های شبکه) روی برنامه است که یا به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌شود یا به زنجیره‌های PoS (اثبات سهام) که از آنها دریافت می‌کنند.

 

آدرس سایت های منبع معتبر تراست ولت:

ترون

کوین 98

بایننس کوین

 

  • ۰
  • ۰

اطلاعیه مهم کوینکس در رابطه با تغییر شبکه ها:


 

تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس:

صرافی ارز دیجیتال کوینکس (Coinex)با ارسال ایمیلی به کاربران خود اعلام نمود که سرویس کیف پول این صرافی به‌روز‌رسانی خواهد شد و در همین راستا آدرس‌های واریز (Deposit) آن نیز تغییر خواهد کرد.

 

 

متن ایمیل ارسالی Coinex به شرح زیر است:

صرافی کوینکس قصد دارد در راستای ارائه تجربه‌ی واریزی بهتر و تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتالی کاربران، ارتقای سرویس کیف پول خود را در تاریخ 3 دسامبر 2021 آغاز کند و در همین راستا آدرس‌های واریز قدیمی دارایی‌های زیر پس از 3 ماه (3 مارس  2022 برابر با 12 اسفند 1400) نامعتبر خواهد بود. بنابراین بهتر است که در هنگام واریز دارایی‌های ذکر شده به جدیدترین آدرس‌ها در صفحه واریز (Deposit Page) مراجعه نمایید.

توجه!

آدرس‌های واریز (Deposit) دارایی‌های زیر پس از 3 ماه (3 مارس 2022) نامعتبر خواهند بود و واریز به این آدرس‌ها منجر به از دست دادن دارایی‌ خواهد شد. بنابراین، کوینکس اکیداً به شما توصیه می‌کند که وارد پلتفرم کوینکس شوید و برای آدرس‌های واریز جدید درخواست دهید و همچنین آدرس‌های واریز کوینکس خود را در سایر پلتفرم‌های مورد استفاده به روزرسانی نمایید تا متضرر نشوید.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد صرافی کوینکس بدانید:

صرافی coinexیک صرافی ارز دیجیتال است که اولین بار در هنگ کنگ رونمایی و در انگلستان ثبت شده است و از دسامبر ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند.  صرافی  coinexیک صرافی ارز دیجیتال است که اولین بار در هنگ کنگ رونمایی و در انگلستان ثبت شده است و از دسامبر ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند. مانند نوبیتکس که یکی از صرافی‌های برتر داخلی است، کوینکس نیز در میان صرافی‌های خارجی حرفی برای گفتن دارد. در ادامه این صرافی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

 

منبع : کوینکس

 

  • ۱
  • ۰

رپد توکن (Wrapped Token) چیست؟

 

هرشبکه بلاک چین رمز ارز مربوط به خود را دارد. همانند اتریوم، بیت کوین، پولکادات و … . از آن‌جایی که شبکه‌های مختلف بلاک چین، سیستم‌های متمایزی هستند در نتیجه راهی برای ارتباط شبکه‌ها با یکدیگر وجود ندارد و در واقع شما نمی‌توانید توکن یک شبکه را به شبکه بلاک چین دیگری انتقال دهید. پیش از پرداختن به رپد توکن (wrapped token) بهتر است ابتدا به بررسی معنی wrap بپردازیم. کلمه wrap  در لغت به معنی پوشاندن یا پنهان کردن است و یک رمزارز رپد در واقع توکنی است که ارزش آن به ارز رمزنگاری شده دیگری وابسته است. در واقع به این دلیل به آن‌ها wrapped token می‌گویند که دارایی اصلی، در یک پوشش یا به زبان فنی در یک Digital vault ( صندوق دیجیتال) نگهداری می‌شود. رپد توکن قابلیت همکاری بین بلاک چین‌های مختلف را افزایش می‌دهد. در واقع رپد توکن عملکردی مانند کراس چین ( cross chain) دارد. با کمک فناوری cross chain امکان برقراری تعامل بین بلاک چین‌ها بدون نیاز به واسطه فراهم می‌شود.

 

 

فرآیند تولید رپد توکن (Wrapped Token) چگونه اتفاق می‌افتد؟

به عنوان مثال در نظر بگیرید شما به WBTCنیاز دارید. ابتدا merchant بیت کوین را برای متصدی جهت تولید ارسال می‌کند. سپس متصدی با توجه به مقدار بیت کوین ارسال شده، WBTC را بر روی شبکه اتریوم تولید می‌کند. اگر مجدد به بیت کوین نیاز داشته باشید، merchant یک درخواست سوزاندن برای متصدی ارسال می‌کند و سپس بیت کوین از حالت ذخیره سازی خارج می‌شود. شما می‌توانید custodian  را به عنوان wrapper  (تولید رپد توکن) و unwrapper  (سوزاندن رپد توکن و تبدیل آن به رمز اصلی) در نظر بگیرید. در مورد WBTC افزودن و حذف متصدی و merchant توسط DAO انجام می‌شود.

 

 

 

 

  • علی تارک