اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

  • ۰
  • ۰

 

بر اساس اعلام شرکت تتر، ارز دیجیتال تتر گلد با نماد XAUT با طلا پشتیبانی می‌شود و هر توکن آن معادل یک انس طلا است. لذا معامله‌گران می‌توانند با خرید هر یک از این توکن‌ها صاحب یک انس طلا شوند. اکنون قیمت هر انس طلا و هر توکن XAUT تقریبا برابر با 1550 دلار است.

این محصول بر روی دو بستر شبکه اتریوم یا ERC-20 و شبکه ترون یا TRC20 پیاده‌سازی شده است. بر اساس ادعای تتر، طلاهای پشتیبان این توکن ها به صورت واقعی در سوئیس نگهداری می‌شود.

تتر از تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال که خواهان اضافه شدن تتر گلد به لیست مبادلاتشان هستند خواست که برای این منظور با این شرکت تماس بگیرند. بر اساس کاوشگر بلاکچین اتریوم، اکنون حدود 4000 توکن تتر گلد روی شبکه ERC-20 وجود دارد که با توجه به قیمت طلا، ارزش کل این توکن‌ها مبلغی معادل 6.2 میلیون دلار است.

روز گذشته صرافی بیتفینکس تتر گلد “XAUT” را به لیست مبادلات خود اضافه کرد. اکنون حدود یک چهارم از کل توکن‌های بر بستر ERC-20 این ارز به صرافی بیتفینکس منتقل شده است.

تتر در سپتامبر 2019 اعلام کرد که قصد ارائه ارزهای دیجیتال با پشتوانه کالا را دارد و تتر گلد اولین محصول این شرکت است که این ویژگی را دارد.

در یک سال اخیر همواره اتهاماتی علیه تتر بخاطر عدم شفافیت وجود داشته است. برخی گزارشات حاکی از آن است که به ازای 87 درصد از تترهای درگردش دلار ذخیره شده است. یکی دیگر از اتهامات بزرگی که به تتر وارد شده است، دستکاری بازار در سال 2017 است. با وجود تمامی اتهامات، تتر با قدرت برترین استیبل‌کوین بازار ارزهای دیجیتال و انتخاب اول معامله‌گران است. رقیبانی همچون USDC، TUSD و … هیچگاه نتوانسته‌اند به حد و اندازه‌های تتر برسند.

به گزارش کوین دسک، تتر روز پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر واحد از ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold) نشان‌دهنده مالکیت یک اونس تروا از یک شمس طلای فیزیکی است. این استیل کوین یا همان ارز دیجیتال باثبات جدید که نماد اختصاری آن XAU₮ است، روی اتریوم و ترون به صورت توکن‌های ERC-20 و TRC20 صادر خواهد شد. بنابراین، سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند بدون نگهداری طلای فیزیکی در طلا سرمایه‌گذاری کنند و آن را روی کیف پول‌های اتریوم و ترون نگهداری کنند.

یکی از سخنگو‌های تتر در پاسخ به ایمیل کوین دسک گفت:

تتر گلد در پاسخ‌گویی به تقاضای رو به رشد برای یک دارایی دیجیتال راه‌اندازی خواهد شد که امکان دسترسی به پایدارترین دارایی جهان را فراهم می‌کند و به نیاز ژئوپلیتیکی برای یک نظام مالی جایگزین پاسخ می‌دهد.

طبق این اطلاعیه، طلای پشتوانه این توکن در یک خزانه سوئیسی ذخیره خواهد شد که نامش فاش نشده است. تتر برای ذخیره این طلاها هیچ کارمزدی بابت امانتداری پرداخت نخواهد کرد و به ذخایر طلای فیزیکی کنترل مستقیم دارد.

یکی از مدیران ارشد تتر، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) در این خصوص گفت:

تتر گلد مزیت‌های طلای فیزیکی و دارایی‌های دیجیتال را یکجا در خود دارد. این دارایی، مشکلات نگهداری طلا از روش‌های سنتی، از جمله هزینه‌های نگهداری بالا و دسترسی محدود را حل می‌کند.

تتر ارزهای دیجیتال باثبات دیگری دارد که دارای پشتوانه دلار آمریکا، یورو و یوان هستند. شناخته‌شده‌ترین توکن تتر همان توکن دلاری آن یعنی USDT است.

 

توکن تتر گلد ، یک محصول جدید طلای رمزنگاری شده در بلاک چین اتریوم و ترون : روز پنجشنبه (23 ژانویه)، “تتر” محصولی جدید به نام ” تتر گلد – Tether Gold (XAU ₮)- را عرضه کرد. این توکن به عنوان یک توکن ERC20 در بلاک چین اتریوم و به عنوان یک توکن TRC20 در بلاک چین ترون موجود است. هر توکن “تتر گُلد” نشان دهنده مالکیت یک اونس تروا طلا به صورت یک شمش طلای ویژه” است که در صندوق یک بانک سویسی نگهداری می شود. هر اونس تروا برابر با 1.09714 اونس (31.1035 گرم) است.

صرافی بیتفینکس در حال حاضر ترید با XAUT را شروع کرده است و یک چهارم منابع ERC-20 به بیتفینکس منتقل شده است. قابل پیش بینی بود که بیتفینکس به عنوان یک شرکت نزدیک به تتر، اولین کسی باشد که این نشان جدید را ارائه می دهد.

تتر گلد به عنوان یک دارایی توانسته مزیت های طلا به عنوان یک دارایی فیزیکی و دارایی دیجیتال را با هم عرضه کند. از ویژگی های برجسته این ارز نبود مشکلات نگهداری طلا به روش سنتی است.

تتر قبلا نیز ارز های با ثبات یا به اصطلاح استیبل کوین هایی عرضه کرده است که مورد استقبال قرار گرفته است. توکن دلاری تتر مهم ترین سکه عرضه شده این شرکت بوده است که البته با حاشیه هایی نیز همراه بوده است.

گفته می شود این ارز توسط طلای فیزیکی که در Switzerland vault نگهداری می شود، حمایت می شود. تتر هزینه ای برای امانت داری پرداخت نمی کند و خود به طور مستقیم به ذخایر طلای نظارت می کند. تتر همچنین از کلیه صرافی هایی که مایل به پشتیبانی از نشانه های جدید هستند، دعوت به عمل آورده است. اطلاعات بلاک چین نشان می دهد که در حال حاضر در اتریوم حدود 4000 توکن با معادل حجم بازار 6.2 میلیون دلار وجود دارد.

 

چند نکته مهم دیگر که باید درباره تتر گلد Tether Gold بدانید

 

1 – اگر می خواهید “تتر گلد” را مستقیماً از صادرکننده آن خریداری کنید، به یک حساب تأیید شده “TG Commodities Limited” نیاز دارید. حداقل مقدار خرید “تتر گلد” 50 توکن است (به ارزش تقریبی 78،250 دلار از 23 ژانویه 2020).

2 – توکن های ” Tether Gold ” را می توان در صرافی های مورد پشتیبانی مانند Bitfinex در قسمتهایی به اندازه کسری از توکن که صرافی اجازه دهد داد و ستد کرد.

3 – هیچ هزینه ای برای حفاظت دریافت نمی شود، اما شما باید در زمان خرید تتر گلد از “TG Commodities Limited”، معادل 25 برابر مبلغ پایه را برای یک بار بپردازید، و همچنین در زمان بازخرید بعضی هزینه های اضافی دیگر از شما گرفته می شود.

4 – برای بازخرید توکن های Tether Gold ، به یک حساب تایید شده “TG Commodities Limited” نیاز دارید. برای استفاده از خدمات بازخرید شما باید حداقل معادل یک شمش کامل طلا توکن داشته باشید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی