اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

  • ۰
  • ۰

 ایا تاکنون هنگام فروش رمزارزهای خود مانند ترون به صرافی هایی نظیر کوین کده با کادر TXID  مواجه شده اید؟ با ما همراه باشید همچنین میتوانید فیلم TXID  را در لینک های زیر مطالعه نمایید

 

لینک اپارات: TXID-کاربرد هش تراکنش و نحوه بدست اوردن شناسه تراکنش

لینک یوتیوب: TXID-کاربرد هش تراکنش و نحوه بدست اوردن شناسه تراکنش

 

Tx Hash چیست؟

هر تراکنشی که در سیستم بلاکچین رخ می‌دهد، دارای یک شناسه منحصر به فرد است. به این شناسه هش معامله یا Tx Hash گفته می‌شود. Tx Hash در واقع مجموعه‌ای متوالی و تصادفی از اعداد، حروف و کاراکترهاست.

Transaction Hash که به نام‌های دیگری مانند شناسه تراکنش، هش معامله یا Transaction ID نیز شناخته می‌شود در واقع یک کد است که حاوی اطلاعات خاصی از معامله می‌باشد. این کد در انحصار بیتکوین نیست. بلکه تمام معاملات مربوط به ارزهای دیجیتالی که از سیستم بلاکچین استفاده می‌کنند، حاوی این شناسه هستند. به عنوان مثال یک شناسه تراکنش بیتکوین شبیه به کد زیر است:

a1075db55d416d3cf302fc80e9d5fbf5d48d

یا هش یک معامله اتریوم نیز می‌تواند به صورت زیر نمایش داده شود:

0xb4bc263278d3f77a68147fb8a943da26d

آیا با افشای Tx Hash اطلاعات شخصی‌مان به خطر می‌افتد؟

سوالی که اکثر کاربران دارند این است که این کد چه چیزی را نشان می‌دهد و آیا با افشای آن اطلاعات شخصی‌مان نیز فاش می‌شود؟ پاسخ کلی این سوال خیر است. زیرا این شناسه منحصر به فرد، یک رشته طولانی از حروف و اعداد است که فقط برای شناسایی معامله‌ای خاص در بلاکچین از آن استفاده می‌کنند.

همه معاملاتی که در بلاکچین انجام می‌شوند، در دسترس عموم هستند. هنگامی که پرداخت یا انتقالی در این شبکه رخ می‌دهد، تراکنش حاوی این فعالیت در کل بلاکچین پخش شده و در راستای آن یک Tx Hash یا TxID تولید می‌شود. شما با استفاده از این شناسه تراکنش می‌توانید به راحتی وضعیت تراکنش را پیگیری کنید. این کد نشان‌دهنده تمام جزئیات انتقال است. البته اطلاعاتی که به کمک این شناسه فاش می‌شوند به هیچ عنوان شخصی نیستند و فقط به معامله ربط دارند. مهمترین اطلاعاتی که به کمک این کد افشا می‌شوند عبارتند از:

  • آدرس فرستنده
  • آدرس گیرنده
  • وجه منتقل شده
  • تاریخ انتقال
  • ارتفاع بلوک
  • هزینه انتقال
  • تعداد تأییدیه‌ها

بنابراین هش‌ها و شناسه‌های تراکنش حاوی اطلاعات شخصی نیستند و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران امنیت کیف پول‌تان را به خطر نمی‌اندازد. به تصویر زیر دقت کنید. در این تصویر شما می‌توانید علاوه بر شناسه تراکنش، اطلاعات مفیدی را درباره معامله دریافت کنید.

Tx Hash یا شناسه‌ تراکنش

به این ترتیب گیرنده وجوه می‌تواند از موفقیت آمیز بودن تراکنش مطمئن شود. در واقع Tx Hash همان کد پیگیری است که روی رسیدهای بانکی ما درج می‌شود. شما با در اختیار داشتن کد پیگیری یک پرداخت خاص می‌توانید مطمئن شوید که چه کسی، چه مبلغی را در چه زمانی به حساب‌تان واریز کرده است. با این تفاوت که در تراکنش‌های بلاکچین اطلاعات شخصی درج نمی‌شود و فقط آدرس فرستنده مشخص است.

شناسه‌ تراکنش کجا ثبت می‌شود و چگونه می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم؟

پیدا کردن شناسه تراکنش کار بسیار ساده‌ای است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید در هسته کیف پول، کیف پول الکتروم، کیف پول بلاکچین، کوین‌بیس، صرافی‌ها و مرورگر بلاک این کد را پیدا کنید.

مشاهده در کیف پول

برای مشاهده Tx Hash در کیف پول باید به برگه معاملات بروید و معامله‌ای که می‌خواهید txID آن را بدانید پیدا کنید. هنگامی که تراکنش مورد نظر را پیدا کردید روی آن دبل کلیک کنید. در این حالت پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که در آن Tx Hash یا شناسه تراکنش درج شده است.

صرافی‌ها

در اکثر سیستم عامل‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، در زمان برداشت یا واریز ارز، شناسه تراکنش نیز به شما ارائه می‌شود. هش معامله در قسمت سوابق حساب قابل رویت است. البته در برخی از پلتفرم‌های مبادلاتی پیدا کردن شناسه تراکنش دشوار است. در چنین مواردی سعی کنید با تیم پشتیبانی صرافی تماس بگیرید.

کوین‌بیس

برای مشاهده شناسه تراکنش در صرافی کوین‌بیس ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس به برگه حساب رفته و کیف پول خود را انتخاب کنید. روی تراکنشی که می‌خواهید ID آن را ببینید، کلیک کنید. پنجره‌ای که بعد از کلیک برای‌تان باز می‌شود حاوی Tx Hash است.

کیف پول بلاکچین

پس از انجام پرداخت یا زمانی که وجوهی را دریافت کردید، روی تراکنش کلیک کنید تا جزئیات بیشتری برای‌تان به نمایش درآید. به این ترتیب می‌توانید وضعیت تراکنش خود را مشاهده کنید. حال فقط کافیست که بر روی آن کلیک کرده تا تمام جزئیات معامله باز شود.

مرورگر بلاکچین

همانطور که گفتیم همه فعالیت‌های بلاکچین در دسترس عموم قرار دارند. بنابراین با مراجعه به مرورگر بلاک نه تنها می‌توانید تعادل بیتکوین یا آدرس را مشاهده کنید، بلکه می‌توانید هش تراکنش یک معامله خاص را نیز به دست آورید. شما می‌توانید برای هر یک از ارزهای ذکر شده در زیر از بلاک مرورگر مخصوص آن استفاده کنید.

  • blockchain.com/explorer (بیتکوین)
  • etherscan.io (اتریوم)
  • insight.litecore.io (لایتکوین)

برای دانستن TxID یا Tx Hash یک معامله بیتکوینی کافی است که آدرس BTC یا آدرس گیرنده را در مرورگر بلاکچین جستجو کنید. اگر تعداد معاملات زیاد بود، فقط مقدار بیتکوین ارسالی را سرچ کنید. به این ترتیب می‌توانید معامله مورد نظر خود را پیدا کنید. هنگامی که تراکنش را یافتید، باید شناسه هش تراکنش آن را نیز پیدا کنید. شما می‌توانید ID معامله را به اشتراک بگذارید یا آن را جستجو کرده و URL آن را برای گیرنده بفرستید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی