اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

اموزش بیت کوین و تتر

  • ۰
  • ۰

 

کشت سود (Yield Farming) روشی برای افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف وام‌دهی و سپرده‌گذاری دیفای است. بنابراین این سود متغیر است و ممکن است در زمانی مقدار آن بالا و در زمانی پایین باشد.  استراتژی‌های مختلفی که پروتکل‌های مختلف دارند نیز بر مقدار سود در شرایط مختلف تاثیر می‌گذارد. کشت‌کنندگان سود با استفاده از توکن‌های نقدینگی خود به دنبال کسب سود بیشتر از دیفای هستند.

الگوریتم‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌شود که معمولا مخفی هستند تا استراتژی مورد نظر توسط همه کاربران مورد استفاده قرار نگیرد.  در کنار آن، پروتکل‌هایی نیز هستند که کار اصلی آن‌ها تجمیع خدمات پروژه‌های مختلف در یک بستر و جابجایی دارایی کاربران بین آن‌ها برای کسب سود بیشتر است.

یکی از معروف‌ترین پروتکل‌ها در این حوزه «yearn.finance» است که به عنوان سرویس تجمیع خدمات مختلف امور مالی در دیفای عمل می‌کند. کاربران می‌توانند با سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود در این پروژه، دارایی‌های خود را در پروتکل‌های مختلف دیفای مانند «cake »، «Compound» و «Aave» به صورت بهینه شده سرمایه‌گذاری کنند و به کسب سود بپردازند.

در این حالت به عنوان مثال سرمایه شما در استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری می‌شود و در ازای آن توکن‌های فراهم‌کننده نقدینگی آن (LP) دریافت می‌شود. سیستم از این توکن‌ها در یک شبکه وام‌دهی برای وام‌دهی استفاده می‌کند و سپس از توکن‌های LP دریافت شده از پلتفرم جدید، به عنوان وثیقه برای دریافت وام در یک پلتفرم دیگر استفاده کرده و استیبل کوین دریافت می‌کند که دوباره می‌تواند آن را در چرخه استفاده کرده و به کسب سود از ارزهای دیجیتال بپردازد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی